Voeding

Plaats reactie
Reneweb
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2016 20:54

Voeding

Bericht door Reneweb » 19 apr 2016 10:19

Ik ben al 11 jaar bekend met Wegener sinds die tijd heb ik gelukkig nog geen opvlamming gehad.
Door mijn verzwakte immuunsysteem heb ik wel veel kwaaltjes die een 'gezond' persoon niet heeft.
Ik ben daarom ook meer in de voeding tak gaan zoeken, op netflix heb ik Foodmatters gekeken en dat sprak me aan.
De artsen hebben voor alles wel een pilletje en elke pil heeft veel bijwerkingen.
Hebben jullie ervaringen op het gebied van voeding? supplementen ? vitaminen ?
Bronnie
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 apr 2016 11:10

Re: Voeding

Bericht door Bronnie » 04 jun 2016 11:18

Ben momenteel ook veel aan het uitzoeken over voeding. Waar het omgaat is voedsel te vermijden dat ontstekingsreacties kan veroorzaken.
Het kan handig zijn om een allergie test te laten doen op voedingsmiddelen. Dit kan regulier of bijvoorbeeld via energetische testen (biofotonen, de B.E.S.t methode of vergelijkbare methoden.

Onderzoek op wat een auto immuun response bij jou kan uitlokken:
a. Glutenallergie
b. Zuivel
c. Bacterieen, parasieten
d. Lekkende darm
e. Onververkte emotionele zaken
f. Vaccinaties
g. Antibiotica
i. Straling
j. Wortelkanaalbehandeling
k. Kwikvullingen
l. Overige belastingen

Bij ontstekingsgevoeligheid wordt geadviseerd om;
1. Koolhydraten (rijst, aardappelen etc.) te verminderen of te vermijden
2. Voldoende eiwitten te consumeren
3. Vetten te consumeren (vette vis> zalm, makreel, paling 1 a 2 keer per week, noten of notenolie)
4. Omega 3 (koudgeperste olieen zoals Hennepzaadolie of notenolie)
5. Veel biologische groenten te nuttigen (bijvoorkeur gestoomd), kruisbloemigen (boerenkool, brocolli etc)

Veel ziekten ontstaan door een lekkende darm (bacterieen gaan zwerven door het lichaam). Het kan zinvol zijn om je hier op te laten testen.
Hoe een lekkende darm te behandelen?
1. Bouillon van beenderen (kip)
2. Kefir te drinken (makkelijk zelf te maken) is een goedkope en zeer gezonde bron van probiotica (vooral na antibiotica gebruik> tast de darmflora aan)
3. Gefermenteerde groenten (zuurkool etc) , ook makkelijk en leuk om zelf te maken van allerlei groenten
4. kokosolie>anti microbieel en bacteriedodend
5. vetten> vette vis zoals zalm, makreel, paling, tonijn (bijvoorkeur van biologische oorsprong)
6. gekiemd lijnzaad 1 eetlepel per dag
7. gestoomde groente>kruisbloemig> boerenkool, brocolie, selderij, boter pompoen, bloemkool
8. vermijden van gluten en granen

Supplementen
1. Probiotica> kefir
2. Chlorella en Spirulina of tarwegras
3. Omega 3 >hennepzaadolie
4. Ambrotose voor herstel celwanden en celcommunicatie
5. TOP>hormonaal balans
5. Jodium, zink en vitamine D

Met de vriendelijke groe(n)ten
Plaats reactie