Methotrexaat (MXT)

Over ervaringen met medicijnen bij GPA (ziekte van Wegener).
Plaats reactie
sinelia

Methotrexaat (MXT)

Bericht door sinelia » 10 mar 2011 16:23

Ik heb sinds maart vorig jaar Wegener, tenminste toen is de diagnose gesteld. Ik had dubbele middenoorontsteking, ontstoken luchtwegen en ontstoken stembanden, dus geen stem en ik hoorde niets. Ik wordt behandeld met MXT en eerst ook 10 maanden met prednisolon, dis is er nu geklukkig af en mijn waarden blijven stabiel en erg goed, dus ik mag in juni ook gaan afbouwen in overleg met de internist uit mijn eigen ziekenhuis en een proffesor in het UMCG.

Zijn er meer mensen die MXT krijgen en wat zijn jullie ervaringen?
Sarina

Re: Methotrexaat (MXT)

Bericht door Sarina » 14 mar 2011 00:37

Mijn man (morbus wegener, slechts de neus was ontstoken) wordt sinds het midden van het afgelopen jaar behandeld met MTX, eerst 25 mg, na 6 maanden 20 mg, spuitjes, omdat de pillen maar een effectiviteit van 40% hebben. Daarnaast prednisolon (eerst 30 mg, nu stabiel 7,5 mg). Zijn toestand is stabiel, als de Anca tot null is gedaald, hoopt hij op een afbouw van MTX op 15 mg. Dit zal hij waarschijnlijk moeten bijhouden, samen met de prednisolon.
sinelia

Re: Methotrexaat (MXT)

Bericht door sinelia » 16 mar 2011 12:42

dank je wel voor de reactie.

Ik mag mijn waarden zijn nu ook nul en de predisolon is er af en gelukkig over 6 maanden ook de MXT en dan mag ik zonder medicatie verder...

succes met uw man...
Plaats reactie