Gebruik Cellcept

Over ervaringen met medicijnen bij GPA (ziekte van Wegener).
Renee

Gebruik Cellcept

Bericht door Renee » 22 feb 2011 19:01

Hallo,

Ik ben Renee (vrouw ;) ), 29 jaar en ik weet sinds november 2010 dat ik WG heb. Begon als een dubbele oorontsteking (stokdoof), ontstoken neusslijmvliezen en uiteindelijk in het zh met verspreide ontstekingen over beide longen. Ik word momenteel behandeld met Prednison en Cellcept. Helaas net een terugval gehad bij afbouw prednison naar 15mg, waardoor ik nu weer terug bij af ben en de medicatie weer verdubbeld is. Misschien dat ik toch nog aan de cyclofosfamide moet, maar hoop het niet. Hebben meer mensen ervaring in gebruik Cellcept?
Hoop dat dit een goed gebruikt forum wordt, want bij deze ziekte zijn alle tips en trucs welkom!
Sterkte allemaal.

Groet,
Renee
sinelia

Re: Nog even voorstellen

Bericht door sinelia » 23 feb 2011 12:03

hoi welkom...

een leeftijdgenootje...

ik heb geen ervaring met dat type medicatie. ik slik MXT.
Joep

Bericht door Joep » 24 feb 2011 16:31

Renee schreef:Hebben meer mensen ervaring in gebruik Cellcept?
Zelf (nog) geen ervaring met Cellcept. Wel voorgesteld bij mijn internist. Momenteel gebruik ik nog Imuran (Azathioprine) van dit middel is bekend dat het huidkanker kan veroorzaken. Maar Cellcept is de lichtere variant van Imuran en aangezien de wegener bij mij nog steeds niet in rust is blijf ik voorlopig Imuran gebruiken en blijf ik zoveel mogelijk uit de zon. Of te wel, verantwoord zonnen. 8-)
Renee

Bericht door Renee » 24 feb 2011 19:02

Joep schreef:
Renee schreef:Hebben meer mensen ervaring in gebruik Cellcept?
Maar Cellcept is de lichtere variant van Imuran en aangezien de wegener bij mij nog steeds niet in rust is blijf ik voorlopig Imuran gebruiken.
Hi Joep,