Paars/zwarte oren kind 15 mnd

Stel je hier voor en lees of post over vragen die iedereen in het begin heeft: Wat is GPA (ziekte van Wegener), en hoe nu verder.
krisje

Paars/zwarte oren kind 15 mnd

Bericht door krisje » 01 jan 2013 23:03

Hallo allemaal,

Ik ben een moeder van twee zoons.
Mijn oudste zoon van nu 28 mnd heeft in het verleden meerdere malen spontane blauwe/paarsverkleuringen op zijn oren gekregen. Dit is echter overgegaan naar het geven van hooggedoseerde smelttabletten vitamine b12. (zelf heb ik perncieuze anemie)

Nu heeft mijn jongste zoontje last van een spontane paars/zwarte verkleuring van zijn oor. Het is ook lichtgezwollen. Verder kan ik op het eerste gezicht niet zeggen dat hij klachten heeft behalve een hevige verkoudheid. De huisarts kan het niet plaatsen en ik heb in het ziekenhuis ook al meerdere malen foto's getoont en ook daar weten ze niet goed wat het is. Vandaag viel me op dat de verkleuring iets lichter aan het worden was..namelijk meer paarsblauw maar toen ik mijn zoontje in bad deed kreeg hij een vrijwel zwart oor. Ik maak me hierdoor erg ongerust... wellicht is er iemand die me kan helpen en aangeeft of hij/zij dit herkent. (ik heb deze vraag ook op het vitamine b12 forum geplaatst, maar daar herkent niemand het, vandaar dat ik denk dat er toch iets anders speelt)

Wellicht ook niet onverstandig om te vermelden dat ik zelf een aantal geleden diverse plaatsen van purpura en petchien op mijn benen heb gekregen. Ik ben hiervoor bij een dermatoloog geweest, maar toen was het al vrijwel weer weggetrokken. Deze gaf toen aan dat het een virus was geweest.... maar gezien de geschiedenis van mijn kinderen twijfel ik aan deze conclusie. Verder heb ik onverklaarbare buikklachten en heeft mijn oudste zoon in het ziekenhuis gelegen vanwege rectaal bloedverlies. (diagnose destijds koemelkallergie)

Ik hoop dat iemand het herkent en mij kan helpen op de goede weg.

Alvast heel erg bedankt!!
Plaats reactie