pijnlijke enkels/ onderbenen

Alles wat met de aandoening te maken heeft.
Plaats reactie
Hilda

pijnlijke enkels/ onderbenen

Bericht door Hilda » 23 jun 2013 23:07

Hallo allemaal

Sinds een aantal weken heb ik last van beide onderbenen/ enkels; ze zijn wat dikker, maar niet echt met vocht gevuld, en ze zijn heel gevoelig bij aanraken, net of er met messen in gestoken wordt. Ik word er 's nachts ook wel wakker van, als ik met mijn ene been het andere aanraak. Het voelt ook strak en stekerig.Een lekkere wandeling van pakweg 45 minuten is me nu bijna te lang terwijl we tot voor kort wekelijks 1-2 keer gingen dansen (ballroom en latin), zonder problemen.
(aan het eind van de dag hou ik nu wel af en toe wat vocht vast in de onderbenen)

Mijn bloeddruk is heel netjes en zeker niet verhoogd.

Herkent iemand van jullie deze verschijnselen en zo ja wat was de mogelijke oorzaak en wat heb je er aan gedaan??

groetjes, Hilda
Merel

Re: pijnlijke enkels/ onderbenen

Bericht door Merel » 17 aug 2013 15:28

Hoi Hilda,

Ik heb heel lang iedere avond vreselijke pijnlijke voetzolen gehad wat uitstrekte naar mijn onderbenen. Nu ik onder behandeling ben voor Wegener en veel rust wordt het minder. Ik gebruik de voetencreme van sabon (ook voor mijn onderbenen) dat verkoeld en haalt het brandende en stekende gevoel enigszins weg. Ook een voorzichtige massage helpt bij mij, maar dat lijkt me voor jou geen optie. Een voetenbad met warm water verzacht bij mij ook, alhoewel ik liever in bad ga liggen in zo'n geval

Het is niet hetzelfde maar misschien kun je er wat mee.

Sterkte!
Plaats reactie