ziekteverschijnselen

Alles wat met de aandoening te maken heeft.
Plaats reactie
bertenac

ziekteverschijnselen

Bericht door bertenac » 12 dec 2012 15:47

Hoi,
Bij mijn vriend is vorige week wegener geconstateerd. Wij dachten dat hij een hardnekkige verkoudheid had maar dat bleek niet zo te zijn. Hij heeft nu prednisonol 30mg en nog andere medicijnen die ervoor moeten zorgen dat er geen botafbraak e.d. optreed. Sinds hij de medicijnen slikt is hij heel duizelig, misselijk en moet veel overgeven. We weten niet of het van de ziekte komt of bijverschijnsel van de medicijnen. Het staat niet in de bijsluiter als bijwerking. De internist heeft zijn dosis prednisonol verhoogd van 20 mg naar 30 mg. Heeft iemand hier ervaring mee.
Ik hoor het graag
Ingrid

Re: ziekteverschijnselen

Bericht door Ingrid » 12 dec 2012 22:01

Hallo Bertenac,

Zelf heb ik maagklachten gehad bij een hogere dosis prednisolon (60 mg, maar later bij 25 mg nog altijd wel wat last). Ik kreeg een maagzuurremmer om deze klachten tegen te gaan, nog voordat ik er last van had.
Duizeligheid had ik niet; althans niet van de prednisolon.
Wat je kunt doen is je internist bellen. Kan vaak direct via de poli, of je vraagt dat hij/zij je terugbelt. Geef aan dat er haast bij is, omdat het zo niet gaat.

Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat.

Groetjes
Ingrid
bertenac

Re: ziekteverschijnselen

Bericht door bertenac » 13 dec 2012 09:23

Hoi Ingrid,
Bedankt voor je reactie. We hebben inderdaad de internist al gebeld maar die wist het zelf ook niet. Hij had er nog nooit van gehoord. Mijn vriend heeft nu medicijnen gehad voor de duizeligheid.
grtjs Angelique
Plaats reactie