vakantie naar het buitenland

Alles wat met de aandoening te maken heeft.
Plaats reactie
martin

vakantie naar het buitenland

Bericht door martin » 28 jun 2012 13:43

Beste forumleden,

Wij gingen regelmatig voor enkele maanden naar Nieuw Zeeland, het geboorteland van mijn vrouw.
Sinds kort heeft zij de diagnose Wegener. Zijn dit soort vakanties nu nog mogelijk, vragen wij ons af?
Ik vroeg mij af of er leden zijn met dit soort reis-ervaringen?
alvast hartelijk dank voor uw reactie

met vriendelijke groet, martin
Renee

Re: vakantie naar het buitenland

Bericht door Renee » 29 jun 2012 13:19

Beste Martin,

Ik heb deze vraag ook eens gesteld, met het oog op landen waar vaccinaties nodig zijn. Let erop dat bij gebruik van bepaalde medicijnen bijvoorbeeld geen inentingen met levende vaccins mogen: bvb gele koorts. Ook moet je met sommige medicijnen uitkijken met de zon. Ik ben van mening dat wanneer je je goed voelt en je bloedwaarden zijn goed, je gewoon kunt gaan. Ook kun je eea overleggen met je arts en hem/haar laten adviseren. Ik neem een medisch paspoort met medicijngebruik mee en een uitdraai van stand van zaken van mijn arts en uitleg aandoening in het Nederlands en Engels (te vinden op www.vasculitis.nl).
Ik ben sinds mijn ziekte (okt 2010) alleen nog in Europa op vakantie geweest: Sicilie en Griekenland is de volgende, maar ik ben tevens bezig met het uitzoeken van een reis door Zuid-Afrika.
De dagelijkse ongemakken van de ziekte zijn al erg genoeg, dus ik laat niet graag ook nog eens mijn reizen afpakken! :-)

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen en alvast een goede reis?!

Groet
Renee
Leonne

Re: vakantie naar het buitenland

Bericht door Leonne » 02 jul 2012 12:38

Hallo,

Ik ben vorig jaar augustus tijdens de vakantie naar Griekenland naar huis geroepen. Toen wist ik een week dat ik Wegener had en was de behandeling nog niet gestart. Wel mocht ik van mijn arts gewoon weg. Tijdens de vakantie werden mijn klachten erger en na overleg met het ziekenhuis ben ik naar huis gevlogen.

Momenteel ben ik net een maand terug na een vakantie naar Amerika, waar ik met een camper Route 66 gereden heb. Erg intensief, erg vermoeiend, maar geweldig.

Mijn instelling is, is dat als zij zich goed genoeg voelt en zij van haar arts weg mag (doe het in overleg!), je gewoon kunt gaan. Zorg hooguit voor voldoende rustmomenten. Afhankelijk van het soort vakantie, is het over het algemeen toch zwaarder dan thuis zijn. Kijk daarvoor gewoon goed uit met wat je doet en hoe je het plant.

Succes!
Leonne
Plaats reactie