Iemand ervaringen met CLA ?

Je hebt het Cutane Leucocytoclastische Angiitis, deel hier je ervaringen.
eLZAc

Iemand ervaringen met CLA ?

Berichtdoor eLZAc » 01 jun 2016 11:22

:) Hallo,

Na een paar keer te hebben rondgesnuffeld hier op het forum heb ik mezelf nu ook maar aangemeld.

Sinds maart jl. is bij mij de diagnose Cutane Vasculitis (CLA) vastgesteld en dat was voor mij de eerste kennismaking met Vasculitis, ik had er voorheen nog nooit van gehoord, ook niet van andere varianten.

Het begon bij mij vorig jaar juni met een hele heftige allergische reactie op mijn onderbenen (heftige Histamine reactie) met fixe ontstekingen (vuurrood, hitte straalde van mijn benen af) blaasjes, gesprongen blaasjes, wondvocht, branden & jeuk en ernstige vochtophoping dusdanig dat mijn enkels niet meer te vinden waren en ik mijn benen nagenoeg niet meer kon buigen.

Na anti-histamine kuren, een antibiotica kuur en behandeling met corticosteroïde crême in combinatie met steunkousen en de benen veel omhoog gezeten, werden de klachten iets milder. Wel heb ik na twee maanden dit ook op mijn onderarmen gekregen maar dat trok na twee maanden weer weg.
Op mijn onderbenen veranderde de beeldvorming meer naar de grillig gevormde rode/paarse plekken en wat meer verspreid. Soms vele kleinere plekjes heel verspreid en dan weer een groter aaneengesloten oppervlak. Tijdens de piek van zo'n opvlamming komt de hitte er vanaf. De branderige jeuk is continue aanwezig. De opvlammingen komen, houden gemiddeld iets van twee tot drie weken aan, dan is het ongeveer een weekje wat rustiger en dan komt de volgende opvlamming.

Wie heeft er ervaringen met CLA?
Hoe lang houden de klachten aan of na wat voor periode stopten de klachten uiteindelijk?
Enkele weken tot enkele maanden worden er bij informatiebronnen genoemd maar ik ben bijna een jaar rond.

Daar ik ook Astma patiënte ben en gewrichtsklachten en neurologische klachten heb en een recent KNO verleden heb ik er bij mijn arts om verzocht om me te controleren op Systemische Vasculitis. Mijn longfoto, ANCA-bloedtest & urine test uitslagen waren goed. Voorlopig maar even zo aankijken was het advies.

Groetjes,

eLZAc